OWU

Ogólne Warunki Umów dla świadczenia usług za pomocą systemu i terminali (OWU)

Ogólne Warunki Umów 
dla świadczenia usług za pomocą systemu i terminali (OWU)_ver 1.04 
z dnia 28 listopada 2023 r. 

Niniejsze Ogólne Warunki Umów dla świadczenia usług za pomocą systemu i terminali mają zastosowanie do Umów ramowych o współpracy dla świadczenia usług za pomocą systemu i terminali, a także do Umów Szczegółowych zawartych w związku z tymi umowami oraz innych umów zawartych przez Partnerów z Kar-Tel spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej zwaną Kar-Tel), o ile w umowach tych znajduje się odwołanie do Ogólnych Warunków Umów dla świadczenia usług za pomocą systemu i terminali. 

POSTANOWIENIA OGÓLNE 

§ 1. Definicje 

Na potrzeby niniejszych OWU stosuje się następujące definicje: 

1. Umowa Ramowa – umowa ramowa o współpracy dla świadczenia usług za pomocą Systemu i Terminala, na podstawie której Kar-Tel udostępnia Terminal Partnerowi oraz będąca podstawą do zawarcia Umów Szczegółowych; 

2. Umowa Szczegółowa – umowa dotycząca świadczenia danej Usługi przez Kar-Tel; 

3. Protokół – dokument będący integralną częścią Umowy Ramowej, który stanowi konkretyzację postanowień Umowy Ramowej i Umów Szczegółowych określający, miejsce (POS), rodzaj i sposób świadczenia Usług, a także Sprzęt udostępniony dla świadczenia Usług, na podstawie którego Kar-Tel rozpoczyna świadczenie Usług dla Partnera; 

4. System – system teleinformatyczny obsługiwany przez Kar-Tel służący łączności z serwerami Kar-Tel za pośrednictwem stron www lub Terminali, za pomocą którego świadczone są Usługi, a także pobierane są dane i aplikacje; 

5. Usługi – usługi świadczone za pomocą Terminala lub za pośrednictwem strony www oferowane przez Kar-Tel, 6. POS– punkt sprzedaży detalicznej prowadzony przez Partnera, do którego Partner posiada tytuł prawny, i w którym mają być świadczone Usługi; 

7. Terminal – samodzielne urządzenie wielofunkcyjne z transmisją danych, umożliwiające świadczenie Usług za pośrednictwem Systemu;

8. Urządzenia – dostarczone przez Kar-Tel urządzenie peryferyjne lub urządzenia towarzyszące inne niż Terminal, które są niezbędne do świadczenia Usług, w szczególności czytniki kodów kreskowych i QR, pady EPO, PIN pady; 

9. Sprzęt – łącznie Terminal wraz z Urządzeniami; 

10. Dostawca Usług – podmiot trzeci, z którym Kar-Tel współpracuję w zakresie oferowanych Usług; 

11. Aplikacja Płatności Kartą lub AKP – aplikacja służącą do przyjmowania płatności kartami płatniczymi oraz obsługi innych usług płatniczych w rozumieniu ustawy o usługach płatniczych z dnia 19 sierpnia 2011 roku w zakresie oferowanym przez Agenta Rozliczeniowego w porozumieniu z Kar-Tel; 

12. Agent Rozliczeniowy (lub Bank) – agent rozliczeniowy w rozumieniu art. 2 pkt 1a) ustawy o usługach płatniczych z dnia 19 sierpnia 2011 r.

13. EJD – elektroniczna jednostka doładowująca off-line, czyli kod służący zasileniu kart SIM w systemach przedpłaconych (pre-paid);

14. Klient – odbiorca końcowy usługi dostarczanej przez Dostawcę Usług; 

15. PSC – pieniądz elektroniczny pod nazwą „Paysafecard”. 

§ 2. Zakres stosowania OWU 

1. Postanowienia OWU stosuje się do udostępniania Terminali i świadczenia Usług przez Kar-Tel, w zakresie nieuregulowanym w Umowie Ramowej oraz Umowach Szczegółowych. 

2. Postanowienia Umowy Ramowej oraz Umów Szczegółowych mają pierwszeństwo przed postanowieniami OWU.

§ 3. Dokumenty i informacje 

1. Partner zobowiązuje się przy podpisaniu Umowy Ramowej przedstawić Kar-Tel co najmniej dokumenty: 

a) potwierdzające status prawny przedsiębiorcy oraz siedzibę (wydruk z KRS lub CEIDG), 

b) potwierdzające nadanie numeru REGON i NIP, 

c) potwierdzające zarejestrowanie podatnika VAT (o ile dotyczy). 

2. Partner będący osobą fizyczną ma również obowiązek podania numeru PESEL oraz złożyć oświadczenie czy pozostaje w związku małżeńskim i czy zawierał majątkową umowę małżeńską, pod rygorem uznania braku takiego oświadczenia za milczące oświadczenie o niezawieraniu majątkowych umów małżeńskich. 

3. Partner wyraża zgodę na zbadanie przez Kar-Tel zdolności kredytowej i płatniczej Partnera, a także charakteru prowadzonej przez niego działalności gospodarczej. Badanie takie może być przeprowadzone w każdym czasie, także po zawarciu Umowy Ramowej a Partner zobowiązany jest do udostępnienia Kar-Tel wszelkich informacji i dokumentów jakie Kar-Tel uzna za niezbędne do ustalenia aktualnej sytuacji kredytowo/płatniczej Partnera oraz statusu prowadzonej przez niego działalności gospodarczej. Negatywna ocena zdolności kredytowo/płatniczej Partnera lub charakteru prowadzonej działalności gospodarczej uprawnia Kar-Tel do rozwiązania w trybie natychmiastowym Umowy Ramowej w całości lub w części lub poszczególnych Umów Szczegółowych z winy Partnera lub też do żądania złożenia przez Partnera dodatkowego zabezpieczenia, albo podjęcia przez Partnera innych kroków gwarantujących prawidłowe wykonanie Umowy Ramowej i Umów Szczegółowych. 

4. W przypadku zawierania Umowy przez przedstawiciela lub pełnomocnika Partnera, osoba umocowana zobowiązana jest potwierdzić swoją tożsamość wobec Kar-Tel oraz przedstawić dokument potwierdzający umocowanie. 

5. Partner jest zobowiązany niezwłocznie informować Kar-Tel o zmianie jakichkolwiek podanych do wiadomości Kar-Tel danych dotyczących prowadzonej przez Partnera działalności gospodarczej. Skutki niepowiadomienia Kar-Tel o zmianie danych obciążają Partnera. 

§ 4. Zawarcie Umów Szczegółowych 

1. Usługi są świadczone na Terminalach na podstawie Umów Szczegółowych m. in.: 

a) Umowy na dystrybucję Telekart (Umowa DT), 

b) Umowy o świadczenie usług akceptacji kart płatniczych (Umowa AKP), 

c) innych umów na świadczenie usług przez Dostawców Usług współpracujących z Kar-Tel (Umowy DU), 

d) innych umów dotyczących świadczenia usług przez Kar-Tel przy pomocy Terminala. 

2. W celu aktywacji Usługi na Terminalu Partner składa zamówienie aktywacji danej Usługi do Kar-Tel, w formie pisemnej, telefonicznej lub innej udostępnionej przez Kar-Tel, wskazując jaka Usługa i na którym Terminalu ma być aktywowana. 

3. Zawarcie Umowy Szczegółowej lub aktywację Usługi na Terminalu Kar-Tel może uzależnić od spełnienia przez Partnera dodatkowych warunków np. złożenia przez Partnera odrębnego zabezpieczenia, spełnienia warunków wymaganych przez Dostawców Usług, a także od istnienia w PSD niezbędnych warunków technicznych do świadczenia Usługi. 

4. Kar-Tel aktywuje na danym Terminalu Usługę po zawarciu przez Strony odpowiedniej Umowy Szczegółowej dotyczącej tej Usługi oraz wpisania danej Usługi do Protokołu dotyczącego Terminala, na którym Usługa ma być aktywowana. Jeśli odpowiednia dla danej Usługi Umowa Szczegółowa została już zawarta, aktywacja tej Usługi na kolejnych Terminalach wymaga jedynie zmiany Protokołu poprzez wpisanie do niego danej Usługi. 

5. Partner zobowiązuje się realizować Usługi wyłącznie w PSD oraz zgodnie z warunkami Umów Szczegółowych, instrukcjami i uzgodnieniami dokonanymi z Kar-Tel, w tym także zgodnie z wymogami Dostawców Usług, którzy biorą udział w świadczeniu Usług. 6. Partner zobowiązuje się realizować Usługi na Terminalach w godzinach otwarcia PSD z wyjątkiem okresów niedostępności Terminala z przyczyn niezależnych od Partnera. 

§ 5. Rezygnacja z Terminala / Rozwiązanie Umowy Szczegółowej 

1. Usługi będą świadczone na Terminalach przez okres obowiązywania odpowiedniej Umowy Szczegółowej. Umowa Szczegółowa obowiązuje przez okres w niej wskazany. Rozwiązanie, wygaśnięcie lub odstąpienie od Umowy Szczegółowej nie ma wpływu na obowiązywanie Umowy Ramowej lub pozostałych Umów Szczegółowych. 

2. Jeżeli Kar-Tel udostępnił Partnerowi więcej niż jeden Terminal na podstawie Umowy Ramowej, a Partner zgłosi Kar-Tel rezygnację z korzystania z Terminala przed zakończeniem obowiązywania Umowy Ramowej (częściowe wypowiedzenie Umowy Ramowej), Kar-Tel będzie uprawniony do obciążenia Partnera karami umownymi, o której mowa w § 14 OWU za każdy Terminal, którego dotyczy rezygnacja z tym, że w czasie obowiązywania Umowy Ramowej Partner zobowiązany jest korzystać z co najmniej jednego Terminala i w tym zakresie rezygnacja nie jest możliwa. 

3. Rezygnację z korzystania z Terminala Partner powinien zgłosić Kar-Tel w formie pisemnej. Po otrzymaniu zgłoszenia o rezygnacji z Terminala Kar-Tel niezwłocznie dokona blokady takiego Terminala. Partner po rezygnacji z Terminala zobowiązany jest zwrócić do Kar-Tel ten Terminal wraz z Urządzeniami, bez odrębnego wezwania zgodnie z zasadami określonymi w § 11 OWU

4. Odesłanie Terminala przez Partnera do Kar-Tel bez: 

a) złożenia uprzednio rezygnacji z Terminala Kar-Tel lub, 

b) uzyskania przez Partnera uprzedniej zgody Kar-Tel na odesłanie Terminala lub Urządzeń w związku z serwisem, będzie traktowane jako rezygnacja przez Partnera z Terminala – częściowe rozwiązanie Umowy Ramowej. 

5. Odesłanie przez Partnera do Kar-Tel ostatniego z Terminali udostępnionych na podstawie Umowy Ramowej w trakcie jej obowiązywania będzie traktowane jako rozwiązanie Umowy Ramowej przez Partnera w trybie natychmiastowym i będzie uprawniać Kar-Tel do nałożenia kar umownych, o których mowa w § 14 OWU. 

6. Niezwłocznie po rozwiązaniu lub wygaśnięciu Umowy Ramowej, niezależnie od innych postanowień OWU Partner, zobowiązany jest w szczególności: 

a) zaprzestać oferowania świadczenia Usług na Terminalach, 

b) zwrócić Sprzęt na zasadach określonych w § 11 OWU, 

c) zaprzestać wykorzystywania nazwy, oznaczeń i logo Dostawców Usług i Kar-Tel. 

POSTANOWIENIA W ZAKRESIE UMÓW SZCZEGÓŁOWYCH 

§ 6. Umowa DT 

1. Do zawartej przez Kar-Tel i Partnera Umowy na dystrybucję Telekart (Umowa DT), w zakresie nieuregulowanym w tej umowie mają zastosowanie postanowienia niniejszego paragrafu. 

2. Okresy rozliczeniowe z tytułu zakupu EJD wynoszą 5 lub 7, lub 10 dni. W związku z tym faktury z tytułu zakupu EJD przez Partnera będą wystawiane na koniec każdego tygodnia, a także dodatkowo – w przypadku, gdy ostatni dzień miesiąca przypada w inny dzień niż niedzielę – także w tym dniu. Termin płatności faktur z tytułu sprzedaży EJD wynosi 7 dni od daty wystawienia faktury. 

3. W zależności od osiąganych przez Partnera obrotów na danym Terminalu upusty od ceny nominalnej EJD mogą zostać obniżone odpowiednio: 

Warunki EJD w ramach umowy szczegłówej Dystrybucji Telekart (DT)Kwota sprzedaży EJD netto na danym terminalu Upust EJD od cen nominalnych netto
500 zł – 999 zł 2,5%
1000 zł – 1999 zł 4,0%
2000 zł – 2999 zł 4,5%
3000 zł – 3999 zł 5,0%
4000 zł – 4999 zł 5,5%
> 5000 zł 6,0%

4. W przypadku zmiany przez operatorów telefonicznych cen oraz wielkości upustów, rabatów i prowizji oferowanych Kar-Tel, Kar-Tel jest uprawniony, bez konieczności odrębnego powiadamiania Partnera, do jednostronnej zmiany cen oraz upustów, rabatów i prowizji oferowanych Partnerowi odpowiednio do zaistniałej zmiany i od daty jej wprowadzenia. 

5. W przypadku nieuregulowania w terminie należności z tytułu zakupu EJD, Kar-Tel jest uprawniony do zablokowania dalszej sprzedaży EJD za pośrednictwem danego Terminala lub wszystkich Terminali objętych Umową DT. Wznowienie sprzedaży EJD na Terminalu nastąpi nie wcześniej niż po całkowitym uregulowaniu przez Partnera wymagalnych należności z tytułu zakupu EJD. 

§ 7. Umowa AKP 

1. Do zawartej przez Kar-Tel i Partnera Umowy o świadczenie usług akceptacji kart płatniczych (Umowa AKP), w zakresie nieuregulowanym w tej umowie mają zastosowanie postanowienia niniejszego paragrafu. 

2. Z tytułu świadczenia Usług AKP Partner zapłaci Kar-Tel wynagrodzenie prowizyjne określone w umowie z Agentem Rozliczeniowym (pobierane przez Agenta Rozliczeniowego) oraz abonament miesięczny za udostępnienie Aplikacji Kart Płatniczych na danym Terminalu. Okres rozliczeniowy abonamentu za Usługę AKP wynosi jeden miesiąc. Faktury z tytułu abonamentu za Usługi AKP będą wystawiane na koniec każdego miesiąca. 

3. Kwota abonamentu za Usługi AKP dla danego Terminala uzależniona jest od obrotów jakie Partner uzyskał w danym miesiącu w ramach realizacji Usługi AKP na tym Terminalu. Bazowa kwota abonamentu za Usługi AKP wskazana jest w Umowie AKP i w zależności od uzyskanych obrotów może zostać powiększona przez Kar-Tel zgodnie z poniższą tabelą: 

Abonament z tytułu Aplikacji Płatności kartą (AKP)Kwota zaakceptowanych przez Akceptanta transakcji bezgotówkowychKwota abonamentu nettoKwota opłaty minimalnej netto za podłączenie terminala do kasy fiskalnej Partnera
>= 10 000 zł 29,00 zł 10,00 zł
5 000 zł – 9 999 zł 39,00 zł 10,00 zł
2 500 zł – 4 999 zł 49,00 zł 10,00 zł
2 000 zł – 2 499 zł 59,00 zł 10,00 zł

4. W przypadku gdy średnia wartość transakcji na wszystkich Terminalach Partnera w danym miesiącu kalendarzowym będzie niższa niż 35,00 zł, Kar-Tel będzie uprawniony począwszy od kolejnego miesiąca kalendarzowego do naliczenia opłaty dodatkowej z tytułu świadczenia Usług AKP w wysokości 0,01 zł netto, od każdej transakcji płatności kartą przeprowadzonej na Terminalach. 

ZASADY UŻYTKOWANIA SPRZĘTU 

§ 8. Instalacja Sprzętu 

1. Kar-Tel dostarczy Partnerowi Terminal, a także Urządzenia, jeżeli będą niezbędne do świadczenia Usług i dokona ich instalacji w PSD wskazanym w Protokole. 

2. Partner wyraża zgodę na instalację Terminala oraz niezbędnych Urządzeń w POS, a także zobowiązuje się zapewnić odpowiednie miejsce i warunki do ich instalacji. 

3. Terminale oraz Urządzenia stanowią własność Kar-Tel i są udostępnione Partnerowi jedynie na czas trwania Umowy Ramowej. Partner od momentu otrzymania Terminala lub Urządzeń ponosi za nie pełną odpowiedzialność (w tym za zniszczenie, uszkodzenie lub kradzież Sprzętu) i zobowiązany jest do ich zwrotu na rzecz Kar-Tel w przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia Umowy Ramowej w stanie niepogorszonym ponad normalne zużycie przy prawidłowym użytkowaniu. 

4. Partner zobowiązuje się w szczególności: 

a) nie przekazywać Sprzętu osobom trzecim pod jakimkolwiek tytułem prawnym ani nie przenosić go w inne miejsce niż wskazane w Protokole, 

b) odpowiednio zabezpieczyć Sprzęt przed jego zniszczeniem lub kradzieżą; 

c) używać Sprzętu zgodnie z instrukcją przekazaną przez Kar-Tel oraz wymieniać na własny koszt części eksploatacyjne (m. in. rolki papieru termicznego); 

d) nie ingerować w żaden sposób w oprogramowanie Terminala ani nie podłączać Sprzętu do innych urządzeń, w szczególności komputerów i urządzeń umożliwiających ingerencję w oprogramowanie; 

e) nie ingerować w materię Sprzętu, w tym nie usuwać ze Sprzętu żadnych tabliczek, plomb, zabezpieczeń lub oznaczeń; f) nie wykorzystywać Sprzętu inaczej niż w celu wykonania Umowy Ramowej lub Umów Szczegółowych; 

g) zapewnić używanie Sprzętu jedynie przez osoby upoważnione przez Partnera oraz przeszkolone. 

5. Partner zapewni w PSD na własny koszt odpowiednie zasilanie elektryczne dla Sprzętu oraz zasięg GPRS. Kar-Tel nie odpowiada za niewłaściwe działanie Sprzętu w wypadku wadliwego/nieodpowiedniego zasilania lub braku zasięgu GPRS. 

§ 9. Szkolenia 

1. Wraz z instalacją Terminala w PSD, a także w przypadku aktywacji kolejnych Usług na Terminalu Kar-Tel zobowiązuje się przekazać Partnerowi instrukcję obsługi Terminala w zakresie aktywowanych na nim Usług lub wykonać w tym zakresie odpowiednie szkolenie dla Partnera i jego personelu. 

2. W przypadku przeprowadzenia szkolenia z obsługi Terminala, Partner zapewni obecność na szkoleniu (lub przeszkoli we własnym zakresie), wystarczającą liczbę osób personelu Partnera do obsługi Terminala. 

3. Po uzgodnieniu z Partnerem, Kar-Tel może przeprowadzić dodatkowe szkolenia dla personelu Partnera, o ile takie szkolenie będzie konieczne. 

4. Sprzęt może być obsługiwany wyłącznie przez osoby, które zostały przeszkolone przez Kar-Tel lub przez Partnera zgodnie z instrukcjami przekazanymi przez Kar-Tel. 

§ 10. Serwis Sprzętu 

1. Kar-Tel dołoży wszelkich starań, aby zapewnić ciągłą sprawność Systemu. W szczególności Kar-Tel będzie dążył do usunięcia ewentualnych awarii Systemu w terminie do 48 godzin w dni robocze od powzięcia wiadomości o takiej awarii, jednak Kar-Tel nie ponosi odpowiedzialności, za szkody, poniesione przez Partnera w związku z przerwaniem świadczenia usług w wyniku awarii Systemu, chyba że szkoda powstała z winy Kar-Tel. 

2. Wszelkie naprawy lub konserwacja Sprzętu może być wykonywana wyłącznie przez Kar-Tel. W przypadku awarii Sprzętu Kar-Tel w terminie do trzech dni roboczych, licząc od dnia następnego po otrzymaniu powiadomienia o awarii za pośrednictwem poczty elektronicznej, podejmie niezbędne kroki w celu usunięcia awarii Sprzętu, jednak Kar-Tel nie ponosi odpowiedzialności za szkody poniesione przez Partnera w związku z nie funkcjonowaniem bądź nieprawidłowym funkcjonowaniem Sprzętu, chyba że szkoda powstała z winy Kar-Tel. 

3. Partner zobowiązuje się zgłosić awarię Sprzętu do Kar-Tel niezwłocznie po jej zaistnieniu. Awarie Sprzętu Partner może zgłaszać do Kar-Tel telefonicznie pod nr telefonu 32 238 53 00 lub drogą elektroniczną na adres terminale@kar-tel.pl 

4. W przypadku uszkodzenia Sprzętu, Kar-Tel może obciążyć Partnera kosztami naprawy Sprzętu. 

§ 11. Zwrot Sprzętu 

1. W terminie nie później niż 7 dni od dnia rozwiązania lub wygaśnięcia Umowy Ramowej w całości lub w części (niezależnie od przyczyny jej rozwiązania lub wygaśnięcia), Partner zobowiązany jest bez odrębnego wezwania ze strony Kar-Tel do zwrotu całego przekazanego Partnerowi Sprzętu do siedziby Kar-Tel, pocztą, kurierem lub osobiście. Za wyraźną zgodą Kar-Tel zwrot Sprzętu może nastąpić w inny sposób, w szczególności poprzez odebranie go przez przedstawicieli Kar-Tel. 

2. W przypadku, gdy strony ustalą, że Sprzęt zostanie odebrany od Partnera przez Kar-Tel, Kar-Tel może obciążyć Partnera opłatą dodatkową za odbiór Sprzętu w wysokości 900,00 zł netto za każdy odebrany przez Kar-Tel Terminal. Opłata ta jest należna także wówczas, gdy Terminale nie zostaną wydane przez Partnera Kar-Tel, mimo stawienia się przedstawiciela Kar-Tel po odbiór Sprzętu. 

3. W przypadku niezwrócenia przez Partnera Sprzętu w terminie określonym w ust. 1, niezwrócony Sprzęt będzie traktowany jako utracony przez Partnera, a Kar-Tel będzie uprawniony do żądania od Partnera kary umownej, o której mowa w § 14 ust. 5 lub 6 OWU. 4. Postanowienia ust. 1 – 3 mają odpowiednie zastosowanie w przypadku rezygnacji z Terminala, czyli częściowego rozwiązania Umowy Ramowej. 

ODPOWIEDZIALNOŚĆ STRON I ZABEZPIECZENIA 

§ 12. Odpowiedzialność Stron 

1. Strony z zastrzeżeniem odrębnych postanowień Umowy Ramowej, Umów Szczegółowych lub OWU odpowiadają za szkodę wyrządzoną drugiej Stronie na zasadach ogólnych z ograniczeniem do rzeczywiście poniesionej szkody i z wyłączeniem utraconych korzyści.

2. Reklamacje klientów Partnera dotyczące świadczonych Usług podlegają rozpatrzeniu przez Dostawców Usług zgodnie dostarczonymi przez nich lub przez Kar-Tel instrukcjami i procedurami. Kar-Tel nie ponosi odpowiedzialności za terminowość i efekt rozpatrzenia reklamacji przez Dostawców Usług. 

3. Partner ponosi odpowiedzialność za osoby, którymi posługuje się przy wykonaniu Umowy Ramowej i Umów Szczegółowych, jak za działania własne. 

§ 13. Zabezpieczenia 

1. Wraz z podpisaniem Umowy Ramowej, Partner wręczy Kar-Tel wystawiony przez niego weksel własny, na zabezpieczenie wszelkich roszczeń Kar-Tel wynikających z Umowy Ramowej, Umów Szczegółowych i OWU, w szczególności należności za świadczone usługi, dostarczone towary, opłaty, kary umowne i odszkodowania, a także należności uboczne. 

2. Kar-Tel może zażądać od Partnera udzielenia dodatkowych zabezpieczeń takich jak poręczenie osób trzecich, kaucja, gwarancja bankowa lub inne, w szczególności w sytuacji, w której ocena zdolności kredytowej lub płatniczej Partnera będzie negatywna, będzie to wynikać z zawarcia dalszych Umów Szczegółowych lub udostępnienia dalszych Terminali. 

3. W zależności od zakresu świadczonych Usług i oceny zdolności kredytowej/płatniczej Partnera, Kar-Tel może ustanowić limity w świadczeniu Usług na wszystkich lub na poszczególnych Terminalach oraz dokonać jednostronnie zmiany wysokości tych limitów. 4. Kar-Tel jest uprawniony do blokady świadczenia Usług na wszystkich lub poszczególnych Terminalach w sytuacji opóźnienia przez Partnera z zapłatą jakichkolwiek należności wynikających z Umowy Ramowej lub Umów Szczegółowych, a także innych należności nie objętych Umową Ramową lub Umowami Szczegółowymi, w przypadku dostawy przez Kar-Tel na rzecz Partnera innych towarów lub usług poza tymi umowami. Kar-Tel odblokuje Usługi na Terminalu po uregulowaniu przez Partnera zaległych należności i jest uprawniony do obciążenia Partnera dodatkową opłatą manipulacyjną za odblokowanie Terminala w kwocie 29,00 zł netto za każdy odblokowany Terminal. 

§ 14. Kary Umowne 

1. W przypadku rozwiązania przez Partnera Umowy Ramowej, odstąpienia przez Partnera od Umowy Ramowej, a także rozwiązania Umowy Ramowej przez Kar-Tel z winy Partnera, przed upływem terminu na jaki Umowa Ramowa została zawarta, Partner zapłaci na rzecz Kar-Tel karę umowną w kwocie 5000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). 

2. W przypadku rozwiązania przez Partnera Umowy Szczegółowej, odstąpienia przez Partnera od Umowy Szczegółowej, a także rozwiązania Umowy Szczegółowej przez Kar-Tel z winy Partnera, przed upływem terminu na jaki Umowa Szczegółowa została zawarta, Partner zapłaci na rzecz Kar-Tel karę umowną w kwocie 2000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych) za każdą Umowę Szczegółową.

3. W przypadku rezygnacji przez Partnera z Terminala (częściowego rozwiązania Umowy Ramowej), lub częściowego rozwiązania Umowy Ramowej, albo Umowy Szczegółowej przez Kar-Tel z winy Partnera, przed upływem okresu na jaki Umowa Ramowa została zawarta, Partner zapłaci na rzecz Kar-Tel karę umowną w kwocie 500,00 zł (słownie: pięćset złotych) za każdy terminal. 

4. W przypadku, gdy umowa regulująca zasady współpracy w zakresie Usługi AKP wiążąca Partnera z Agentem Rozliczeniowym przestanie obowiązywać przed upływem okresu obowiązywania Umowy AKP z innych przyczyn niż: 

a) z winy Kar-Tel lub, 

b) z powodu wypowiedzenia Usługi AKP przez Agenta Rozliczeniowego bez winy Partnera lub, 

c) z powodu wypowiedzenia Usługi AKP przez Partnera za zgodą Kar-Tel, w taki sposób, że dalsze realizowanie Umowy AKP nie będzie możliwe, Partner będzie zobowiązany do zapłaty na rzecz Kar-Tel kary umownej w kwocie 2.000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych). 

5. W przypadku utraty lub całkowitego uszkodzenia Terminala uniemożliwiającego jego naprawę Partner zapłaci na rzecz Kar-Tel karę umowną w kwocie 3.000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych) za każdy Terminal. 

6. W przypadku utraty lub całkowitego uszkodzenia Urządzenia uniemożliwiającego jego naprawę Partner zapłaci na rzecz Kar-Tel karę umowną w kwocie 1 000,00 zł (słownie: tysiąc złotych) za każde Urządzenie. 

7. W przypadku opóźnienia przez Partnera w zwrocie Terminala lub Urządzenia Partner zapłaci Kar-Tel karę umowną w kwocie 100,00 zł (słownie: sto złotych) za każdy dzień opóźnienia odrębnie za każdy Terminal lub Urządzenie, nie więcej jednak niż wynosi kwota kary umownej za utratę Terminala lub Urządzenia. 

8. W przypadku naruszenia obowiązku zachowania Informacji Poufnych w tajemnicy lub zapewnienia ich ochrony na zasadach określonych w OWU Partner będzie zobowiązany do zaniechania naruszeń i pokrycia wszelkich szkód jakie z tego tytułu poniesie Kar-Tel, a ponadto do zapłaty kary umownej w wysokości 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych) na rzecz Kar-Tel. 

9. Niezależnie od naliczenia kar umownych Kar-Tel jest uprawniony do dochodzenia od Partnera odszkodowania na zasadach ogólnych za szkodę przekraczającą wartość naliczonych kar umownych. 

10. Kary umowne z różnych tytułów podlegają łączeniu i kumulacji. 

ROZLICZENIA 

§ 15. Opłaty 

1. Z tytułu udostępnienia Terminali i świadczenia Usług, Kar-Tel obciąży Partnera opłatami zgodnie z postanowieniami Umowy Ramowej, Umowy Szczegółowej oraz OWU, a Partner zobowiązuje się opłaty te ponosić. 

2. Kar-Tel jest uprawniony do obciążenia Partnera opłatą za udostępnienie Terminala i gotowość do świadczenia Usług w następujących przypadkach: 

a) gdy Partner przyjął do korzystania dany Terminal, lecz nie korzysta z żadnych Usług wskazanych w Protokole dotyczącym tego Terminala lub przestały obowiązywać wszystkie Umowy Szczegółowe na danym Terminalu – opłata w takim wypadku wynosi 100,00 zł netto miesięcznie za każdy taki Terminal; 

b) gdy Partner przyjął Terminal do korzystania i zadeklarował w Protokole korzystanie z Usług na Terminalu, lecz z Usług tych nie korzysta (tj. nie zostały spełnione warunki minimalnego obrotu dla danej Usługi, określone w Umowie Szczegółowej) – opłata w takim wypadku wynosi 30,00 zł netto miesięcznie za każdą Usługę, jaka miała być świadczona na danym Terminalu. 

§ 16. Okres rozliczeniowy i dokumentacja 

1. O ile okres rozliczeniowy dla danej Usługi nie został określony odrębnie w OWU lub Umowie szczegółowej, przyjmuje się, że okres rozliczeniowy wynosi jeden miesiąc kalendarzowy. Dotyczy to także innych opłat nie będących wynagrodzeniem za Usługi.

2. Partner zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Kar-Tel opłat z tytułu Umowy Ramowej, Umowy Szczegółowej lub OWU na podstawie wystawionej przez Kar-Tel dokumentu księgowego (faktura, nota itp.). 

3. Kar-Tel po upływie danego okresu rozliczeniowego wystawi i dostarczy Partnerowi dokument księgowy pocztą, drogą elektroniczną na adres wskazany przez Partnera, za pośrednictwem Terminala (wydruk) lub w inny wybrany przez Kar-Tel i dozwolony prawem sposób. O ile strony w trybie roboczym nie uzgodnią inaczej przyjmuje się, że dokumenty księgowe będą wystawiane i drukowane na Terminalach. Jeżeli Partner zażąda doręczenia dokumentów księgowych w formie papierowej wyłącznie za pośrednictwem poczty, Kar-Tel może obciążyć Partnera opłatą dodatkową w kwocie 6,00 zł netto za każdy przesłany dokument. 

4. Kar-Tel zastrzega sobie prawo wystawienia dokumentu księgowego za okres krótszy lub dłuższy niż okres rozliczeniowy, również na wniosek Partnera. 

5. W każdym przypadku wykonywania Usługi lub innych usług, o których mowa w Umowie Ramowej, Umowie Szczegółowej lub OWU, za datę wykonania usługi uznaje się ostatni dzień danego okresu rozliczeniowego, którego usługa dotyczy. 

6. Do wszystkich płatności będzie doliczany podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 

7. Partner wyraża zgodę na wystawianie przez Kar-Tel dokumentów księgowych z tytułu Umowy Ramowej oraz Umów Szczegółowych, bez podpisu odbiorcy oraz na przesyłanie ich drogą elektroniczną na adres mailowy podany w komparycji Umowy Ramowej lub za pośrednictwem Terminala (wydruk). Oświadczenie Partnera o cofnięciu zgody udzielonej Kar-Tel na wystawianie i przesyłanie faktur i dokumentów księgowych w formie elektronicznej, winno być dokonane w formie pisemnej pod rygorem nieważności z zachowaniem terminu nie krótszego niż dwa okresy rozliczeniowe przed datą, kiedy nastąpi cofnięcie zgody. 

8. Partner zobowiązany jest do zapłaty należności przelewem na konto wskazane na dokumencie księgowym w terminie wskazanym w tym dokumencie, a gdy dokument nie zawiera wskazania terminu – zgodnie z terminem określonym w Umowie Ramowej, Umowie Szczegółowej lub OWU, przy czym Partner zobowiązany jest podać numer dokumentu księgowego, za który dokonuje zapłaty.

9. Termin płatności należności z Umowy Ramowej, Umowy Szczegółowej lub OWU, jeżeli nie został wyraźnie wskazany w sposób odmienny, wynosi 7 dni od daty wystawienia dokumentu księgowego. Za dzień zapłaty uważa się dzień uznania rachunku bankowego Kar-Tel.

10. Partner zobowiązuje się, że w żadnym wypadku nie będzie dokonywał potrącenia należności, lecz będzie dokonywać wpłat na rzecz Kar-Tel bez żadnych potrąceń (za wyjątkiem potrąceń lub korekt uzgodnionych indywidualnie z Kar-Tel). 

11. W przypadku opóźnienia w zapłacie należności, Kar-Tel uprawniony jest do naliczania odsetek ustawowych za opóźnienie w transakcjach handlowych. W przypadku niedokonania zapłaty lub niedokonania zapłaty w terminie, Partner niezależnie od obowiązku zapłaty należności głównej i odsetek, będzie zobowiązany do uiszczenia opłaty za windykację należności w kwocie 10,00 zł za każde wezwanie do zapłaty skierowane do Partnera. Opłata ta jest należna także, za kierowane do Partnera wezwania do zwrotu Sprzętu, jeśli Partner opóźnia się z jego zwrotem. 

12. W przypadku zakwestionowania przez Partnera kwoty do zapłaty wskazanej przez Kar-Tel, Partner powinien niezwłocznie poinformować o tym fakcie Kar-Tel drogą telefoniczną lub mailową. Zgłoszenie zastrzeżenia określone w zdaniu poprzednim nie zwalnia Partnera z zapłaty należności w terminie zgodnie z fakturą/dokumentem księgowym. Po rozpatrzeniu przez Kar-Tel zastrzeżeń co do płatności, ewentualne korekty zostaną dokonane przez Kar-Tel w kolejnym okresie rozliczeniowym. 

POSTANOWIENIA DODATKOWE 

§ 17. Kontrole 

1. Kar-Tel w każdym czasie jest uprawniony do kontroli sposobu wykonania Umowy Ramowej i Umów Szczegółowych przez Partnera, na co Partner wyraża zgodę. Uprawnienia kontrolne obejmuje wstęp do PSD oraz dostęp do wszystkich dokumentów związanych z realizacją Umowy Ramowej i Umów Szczegółowych. 

2. Odmowa przez Partnera poddania się kontroli na zasadach określonych w ust. 1 stanowi rażące naruszenie Umowy Ramowej.

§ 18. Poufność 

1. Na potrzeby niniejszego OWU pod pojęciem „Informacje Poufne” rozumie się wszelkie informacje dotyczące postanowień zawartej między stronami Umowy Ramowej, Umów Szczegółowych oraz związane z ich zawarciem lub wykonaniem, a także informacje dotyczące Kar-Tel, a w szczególności: 

a) strategie biznesowe, marketingowe i korporacyjne, plany rozwoju działalności; 

b) stosowane metody i procedury, informacje techniczne oraz know-how, tajemnice handlowe; 

c) kontakty handlowe, bazy danych klientów i kontrahentów, spisy klientów i kontrahentów oraz szczegóły umów z nimi zawartych, a także informacje na temat pracowników oraz współpracowników; 

d) budżet, rachunkowość, sprawozdania handlowe, raporty wymagane przepisami prawa i inne raporty finansowe, a także pozostałe sprawy finansowe; 

e) inne informacje i dokumenty oznaczone klauzulą „poufne”, „zastrzeżone”, „tajne” lub inną klauzulą o podobnej treści, niezależnie od postaci, w jakiej zostały one powierzone. 

2. W związku z powierzeniem Informacji Poufnych, Partner zobowiązany jest przez czas nieoznaczony, nie krócej jednak niż czas trwania Umowy Ramowej oraz okres 2 lat od daty jej wygaśnięcia, do zachowania Informacji Poufnych w tajemnicy oraz zapewnienia ich ochrony w stopniu co najmniej równym poziomowi ochrony, na jakim chroni własne Informacje Poufne, nie mniejszym jednak niż uzasadniony w danych okolicznościach. 

3. Partner w szczególności: 

a) nie ujawni żadnych Informacji Poufnych osobom trzecim, poza swoimi pracownikami i członkami organów – po zobowiązaniu tych osób do zachowania Informacji Poufnych w tajemnicy na zasadach określonych w OWU. Partner pozostaje jednak odpowiedzialny za wszelkie naruszenia dokonane przez osoby, którym przekazał Informacje Poufne; 

b) nie będzie robił żadnych kopii Informacji Poufnych, otrzymanych od Kar-Tel, z wyjątkiem kopii niezbędnych dla podmiotów wskazanych w lit. a. Wszelkie wykonane kopie będą określone jako należące do Kar-Tel i oznaczone napisem: „poufne”, „zastrzeżone” lub podobnej treści; c) nie będzie wykorzystywał ujawnionych Informacji Poufnych dla celów innych niż służących realizacji postanowień Umowy Ramowej i Umów Szczegółowych; 

4. W przypadku zakończenia okresu obowiązywania Umowy Ramowej, Partner zobowiązany będzie do niezwłocznego zwrotu wszystkich dokumentów i informacji zawierających Informacje Poufne, nie pozostawiając żadnych ich kopii. Zakończenie współpracy nie zwalnia Strony otrzymującej Informacje Poufne z obowiązku zachowania w poufności powierzonych jej Informacji Poufnych na zasadach określonych w OWU. 

§ 19. Marketing 

1. Partner zobowiązuje się nieodpłatnie do udostępnienia i/lub umieszczenia w sposób i w miejscu uzgodnionym z Kar-Tel w PSD materiałów marketingowych, promocyjnych i informacyjnych dostarczonych przez Kar-Tel (w szczególności ulotki, plakaty lub naklejki), które mogą obejmować materiały o usługach oferowanych przez Kar-Tel i/lub Dostawców Usług. 

2. Kar-Tel będzie mieć prawo do nieodpłatnego zamieszczania w materiałach marketingowych, promocyjnych, reklamowych i informacyjnych związanych z usługami oferowanymi przez Kar-Tel wzmianki o tym, że Partner oferuje dane Usługi, a także do wykorzystania nazwy, firmy, znaków towarowych i handlowych Partnera oraz szczegółów na temat POS. 

3. Składając podpis pod Umową Partner wyraża zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną w tym poprzez e-mail, sms podane w umowie, a także jako wydruk z Terminala materiałów reklamowych, promocyjnych i informacyjnych dotyczących różnych towarów i usług oferowanych przez Kar-Tel i inne podmioty, zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 02.144.120.), także po rozwiązaniu Umowy Ramowej. 

4. Oświadczenie Partnera o ewentualnym cofnięciu zgody udzielonej Kar-Tel na otrzymywanie drogą elektroniczną materiałów reklamowych, winno być dokonane w formie pisemnej z zachowaniem terminu nie krótszego niż dwa okresy rozliczeniowe przed datą, kiedy nastąpi cofnięcie zgody. 

5. Partner wyraża zgodę na przetwarzanie przez Kar-Tel danych osobowych Partnera w zakresie: imię, nazwisko, adres zamieszkania, PESEL, adres e-mail, telefon, adres prowadzenia działalności gospodarczej w celach realizacji Umowy Ramowej, Umów Szczegółowych, dla celów marketingowych Kar-Tel oraz w celach marketingu produktów i usług świadczonych przez inne podmioty, także po rozwiązaniu Umowy. 

§ 20. Postanowienia Końcowe 

1. Partner zobowiązany jest do niezwłocznego informowania Kar-Tel o wszelkich zmianach dotyczących jego statusu prawnego oraz zmianie danych, których ujawnienie wymagane jest przy zawarciu Umowy, w szczególności danych adresowych i innych danych kontaktowych. W przypadku niedopełnienia tego obowiązku przez Partnera wszelką korespondencję nadaną przez Kar-Tel do Partnera uważa się za prawidłowo doręczoną na ostatni znany adres korespondencji. 

2. Partner co najmniej raz w tygodniu ma obowiązek dokonać na każdym Terminalu czynność „test połączenia”.

3. Kar-Tel jest uprawniony do jednostronnego dokonania zmian w OWU, co dla swojej skuteczności wymaga jedynie opublikowania nowej wersji OWU na stronie www.kar-tel.pl/owu. Kar-Tel poinformuje Partnera w wybranej przez siebie formie o każdej zmianie OWU. Zmiany OWU obowiązują po upływie 14 dni od dnia ich opublikowania na stronie internetowej www.kar-tel.pl/owu. 

4. O ile co innego nie wynika z Umowy Ramowej, Umów Szczegółowych lub innych zapisów OWU, wszelkie oświadczenia Kar-Tel kierowane do Partnera w związku z Umową Ramową nie wymagają formy pisemnej i mogą być dostarczane poprzez Terminal (wydruk), na adres e-mail podany przez Partnera w komparycji Umowy Ramowej, lub w innej wybranej przez Kar-Tel formie z zachowaniem wszelkich wymagań przepisów prawa. 

5. Niniejsze OWU obowiązują od dnia 28.11.2023 r. 

Potrzebujesz dodatkowych informacji?

Skontaktuj się z nami